Hankkeet

Toimintavuonna 2023 kaksi Erasmus+ -hanketta

Erasmus+ KA122 -hanke

Hankkeessa koulutetaan Materian jäseniä Espanjassa. Koulutukseen lähtee neljä materialaista heinäkuussa ja viisi syksyllä 2023. Kurssien sisältöinä "Sustainable Entrepreneurship" ja "Tools Supporting Educational Innovation”. Hankekoordinaattorina toimii Materian pj. Marinanne Tiitinen-Ritvanen.

Heinäkuun matkalaiset Huelvassa opinahjon edessä.

Erasmus+ KA210 -hanke “StoryCraft”

Yhdistys järjestää hankkeen tuella koulutusta oman alan toimijoille Suomessa ja Euroopassa. KA210 hankkeen kumppaneina on Italiasta Igor Vitale International srl ja Grönlannin yliopisto (Ilisimatusarfik) sekä Keski-Suomessa Suomen käsityön museo ja Taito Keski-Suomi ry. Hanketta koordinoi Taina Laaksonen, jonka työllistämisen kulut hanke kattaa täysimääräisesti. Taina Laaksonen toimii hankejohtajana myös Modus ry:ssa Pirkanmaalla.

StoryCraft-hanketta varten on palkattu työntekijä Miika Leinonen, joka aloitti toukokuussa 2023. Miikan tehtävät koostuvat Erasmus-hankkeen tehtävistä, hankkeen graafikkona toimimisesta ja yhdistyksen juoksevista asioista.

Taustakuvan teos: Kiitos, kun annoit leivän näinä päivinä, Raija Manninen